godeftermiddag!

-Linnea
skulle  bli en snabbis till skolan idag för att få veta lite betyg och vad jag skulle vara tvungen att plugga på över lovet, men slutade med att jag var på skolan i 2 timmar. missade skolavslutningen eftersom det var viktigare att hitta mina lärare, och hur gick de då? joo, jag letade i nästan 2 timmar, tillslut gav jag upp! så jag satte mig på en bänk på skolan och hoppades på att jag skulle se en av mina lärare, men inte.. senare kom kikki och sen naima. tack för julklappen naima! lyckades iaf hitta den mesta informationen jag behövde för att lösa mina skoluppgifter sen hade naima en kort genomgång med mig vad man skulle göra och så, känns iaf lite bättre nu att jag har lite att gå efter. får väl helt enkelt göra det bästa av det hela. gick även förbi biblioteket en snbbis för att höra vilka böcker jag inte hade lämnat tillbaka osv, visade sig att jag har 2 böcker som hade varit totalt borta. blev överlycklig sen när jag hittade dom men det visade sig att dom tillhörde kikki så nu måste vi betala en summa på 600, bara drygt! efter skolans "korta" besök promenderade jag hem för att börja med lite plugg, aah det är sant, pluggar på första lovdagen, borde inte ens vara lagligt. har just tagit en paus från plugget för att baka lite tills ikv, det är sista dagen på träningen innan lov. hur ska det gå att inte träna på hela lovet, går bara inte! så tjejer, sätta ihop en bygggrupp under lovet?

dom som ringt mig från pakistan eller vart dom nu ringer ifrån fortsätter bara. idag har jag haft 16 missade samtal från dom, eller rättare sagt, jag avvisade alla samtal. inte ens någon idé att svara när man inte förstår varandra. morsan kom med förslag att byta nummer, men vafan, tänker jag inte göra! får väl helt enkelt be någon som kan kurdiska svara nästa gång och fråga vad dom vill. eller någon som kanske vet hur man säger "sluta ringa mig" på kurdiska? hjälp mej! haha.

måste iaf fortsätta mitt plugg nu, lika bra att göra bort det nu ist för att skjuta fram allt! hoppas alla får en god jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0