matlagning!

Linnéa&frida

igår efter jag och frida varit och sprungit cyklade jag snabbt hem för att ta en dusch. senare cyklade jag tillbaka till frida där  jag, frida och fridas bror daniel lagade mat. eftersom jag är vegiterian bestämde jag&frida att vi skulle laga nudlar, wokgrönsaker och  quorn(svamp protein, ser ut precis som kycklingfilé). haha ni skulle sett daniels min när han fick reda på att middan inte skulle innehålla något kött alls!

"svamp. muums!, man kan inte bli mätt på grönsaker" osv. jag kunde inte sluta skratta åt alla daniels skämt han drog om veggo mat! det var upp till bevis, jag skulle få i han quorn och det fick jag! han tog till och med 2 portioner. han tyckte det smakade okej dock sa han att det smakade lite som torr kyckling. men jag är super nöjd, jag fick han att äta det och säga att det smakade okej+ att han blev mätt! sen så ville jag såklart att slava vår kompis skulle smaka på maten men han var alldeles för "mätt" för att ta en tugga av den underbara maten vi lagat! det var verkligen super gott!


som ni ser här nedan så har ett skinkpacket kommit med på bilden, detta för att daniel inte trodde att han skulle överleva en middan utan kött. så för att vara på säkra sidan hade han gjort i ordning en skinkmacka med potatissallad. men som sagt vi fick han mätt på veggo mat!
tro mig, han fick kämpa för att få i sig skinkmackan efter veggo maten. vi är såå nöjda! ;)
där ser ni, man kan bli mätt på "grönsaker". quorn är precis som kött, bara att de är inte gjort på kött.

hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0