we were young and wild and free

- Frida
Alltså snacka om rekord när det gäller snö över en natt här i Umeå iaf. När jag hade varit duktig och klivit upp efter bara 4 timmars sömn så fick jag snö upp till låren när jag kom utanför dörren. Har inte varit med om något sånt förut faktiskt. När vi var påväg till farmor så var det endast en bil som kört upp ett spår på vägen mellan umeå-kassjö. Kan säga att det var tur att vi bara mötte en bil, annars hade det kunnat sluta illa.

När vi väl kom fram till häggsjö så valde vi helt fel väg runt sjön så det slutade med att vi fick hjälpa ett par som hade kört fast. När vi väl hjälpt dom "klart" så var det våran tur att åka ner i diket. Som tur var så var vi inte uppe i någon hög hastighet alls så vi fick hjälp av fem stycken män som hjälpte till att lyfta upp bilen.

Väl framme hos farmor så bjöds vi på risgrynsgröt och skinkmackor- precis som det ska vara. Sen var det bara full fart ut, för att köra och åka. Vi hade en som körde, och sen var det tre åkgrejer bakom. Riktigt roligt, men också riktigt kallt i slutet!

Nu har jag inte tid att skriva mer om min dag! Hoppas att ni har haft en mysig söndag v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0