ännu en underbar dag i vackra sthlm

-söndag
jag och my hade egentligen som planer idag att bara stanna hemma och se film, ta en promenad, helt enkelt göra det till en slapp dag. men så blev det inte när vi fick reda på att affärerna här i sthlm hade öppet på en söndag. vi hade tagit förgivet att alla butiker skulle vara stänga eftersom det är söndag men så är det tydligen inte  här i sthlm. kassa umeå.... så det blev en ordentligt shoppingrunda för mig och my i sthlm medans mys bror, pappa och pappans tjej åkte till grönalund. vi kom till stan runt 12 och kom hem strax efter 7! vi var mer en less i benen när vi kommit hem! men det var det värt men tanke på allt roligt vi kom hem med! egentligen borde de inte bli mer shopping för min del men det är svårt att motstå när man ska stanna här yttligare15 dagar hehe. jag är iaf super nöjd med allt som inhandlats så mer shopping skadar inte(A).


efter allt spring i stan kom en bekant till my och hämtade upp oss för att sedan åka hem. blev iofs inte hem med detsamma, utan vi blev guidade genom stan. inte förens då förstod jag hur stort sthlm egentligen är. jag förstår inte hur folk hittar! jag skullle gå vilse om jag rörde mig mer än en meter på egen fot. efter guideturen var man trött, hungrig och less i benen så både jag och my slängde oss på sängen för att vila ut. det tog inte lång tid innan vi båda upptäckte att nedre delen av sängen var fuktig, ena katten som bor här hade pissat i sängen vi sover i... fanns inte så mycket att göra förutom att blötlägga och spraya ner hela sängen med rengöringsmedel.

jörel som vi bor hos här kom tidigare in med en massa filmer till mig och my. vi har endast hunnit se en av dom, "  autumn in new york". riktigt sorglig film så nu är det dags för något mer taggande. vi hörs senare!



♥k

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0