sommarsommarsommar!

-linnéa


otroligt skönt med några timmar mer sömn denna natt! det är verkligen inte lätt att lägga sig tidigt då man har lov, oavsett om man har jobb dagen efter..

jobbet går bara fint! barnen är hur söta som helst men jag har dock bara lärt mig namnet på 3 av 15.. jag har verkligen problem med att memorera namn! idag har vi lekt, gjort ansiktsmålningar, övat inför ett uppträdande alla barn ska visa upp för föräldrar, övat på akrobatik och simmat såklart! jag och en till lägerledare var inte alls långt ifrån att bli i kastad av barnen, självklart var det inte lika kul att försöka kasta i varandra utan det var ledarna som skulle i haha.

eftersom vi är ute hela dagarna kan det bli lite varmt när det är bra väder som det var idag, 30 grader(?) helt otroligt! självklart passade jag på att bara gå runt i shorts och linne för att få lite färg. måste passa på nu när vädret är på topp! hörde att det skulle bli ännu varmare imorgon, jippi!

jag och frida har länge väntat på att det ska bli kanonväder så vi kan sola ordentligt. nästan så att man gav upp hoppet ett tag om att det skulle bli fint väder igen. men det vände, jobb ute hela dagarna med strålande sol, det kan inte bli så mycket bättre. så imorgon blir det frida, sola, bada(?)&, ben&jerry's efter jobbet!

konversation mellan mig och ett barn på lägret(7år)
barnet: har du en lillasyster?
Jag: ja
barnet: vad heter hon?
Jag: mercedes
barnet: hur gammal är hon?
jag: 92:a
barnet: oj! då måste din lillasyster vara mycket äldre än du..

hur lyckas jag? inte tänkte jag att jag pratade med en 7åring hehe. 16 säger man till en 7åring inte 92:a, bra jobbat! ungen kollade fundersamt och gick sedan vidare. ja och resten av dagen gick hon runt och berättade till alla att jag hade en lillasyster som vad förfärligt mycket äldre än mig. "hon där har en lillasyster som är 92 år".

tanken var egentligen att jag skulle stannat kvar med ledarna efter jobbet för att umgås lite. minst hälften av ledarna har nu i dagar planerat vilka andra ledare de ska kasta i vattnet. jag hade tydligen blivit "skonad" eftersom jag inte dök upp första dagen och kunde då inte veta att man skulle ha med ombyte. så det kändes skönt! ska bli kul att höra vem som åkte i och inte! min kväll fortsattte iaf super bra! jag gjorde mig i ordning lite snabbt och tog sen en promenad till anna. vi tog en promenad tills alexander&erica dök upp. senare satte vi oss nere vid älven och pratade såklart om gamla minnen, sommarplaner, framtidsplaner och planering av födelsedagar.

klockan blev 8, 9 och man kunde fortfarande sitta ute i linne(?) ljuvligt! efter alla promenader och prat bestämde vi oss för att gå på bio. vi upptäckte dock att vi var ganska sent ute med att föreslå bio så det var bara en som vi kunde se, så det blev ingen bio. istället fördrev vi lite tid inne på sf. vi checkade runt på lite olika filmer tills jag och anna fick syn på en inplastad planch där det stod "coraline" vi båda sprang fram och ordentligt kramade om den hårt och det slutade med att hela skiten ramlade ner! varför vi gjorde detta vet jag inte riktigt men en sak vet jag, boken är otroligt bra och nu har det tydligen kommit en film på den. hur som helst brister vi i skratt tills en personal kommer fram för att hjälpa till. jag och anna som då orsakade detta låtsades som om att det absolut inte var vi som gjort något medans erica och alexander kämpar för att få den på plats igen, men misslyckas. personalen får den på plats och vi ber om ursäkt.

jag&anna kollar oskyldigt på personalen:
- ledsen för det där, vi har läst boken och nu finns det tydligen en film.
personalen mumlar något och går förbi.
det var verkligen dagens skratt kan jag lova. det är iaf en otroligt bra bok så filmen måste ses. den hade tydligen fått en femma av aftonbladet!


jag ser framemot imorgon, fredag, lördag och söndag! det kommer bli otoligt skönt med helg nu när jag behövt stiga upp 6 hela veckan. vi får bara hoppas på att vädret håller i sig!

upptäckte just att ida lagt in lite bilder från angelicas 18-års fest








  

nu är klockan strax efter 12 och jag ska sova! detta måste vara tidigaste dagen jag går i säng i veckan. känns skönt nu när man haft en lång dag!
sovgott!


Kommentarer
Postat av: Anonym

mercedes mattfolk eller vad hon heter?

2009-06-26 @ 19:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0