Tell me what you got and show me what you want to give..

-Linnéa (fredag,lördag, och söndag)

i torsdags natt fick jag ett sms "hej, vilken tid kommer ni imorgon? jag har fixat lägenhet där vi ska sova". det tog ett tag innan jag förstod vad min kompis menade. just det! vi hade tidigare planerat några stycken att åka till cicci i övik som skulle ta studenten! och det hade jag totalt glömt bort eftersom det har varit så mycket på slutet sen trodde jag heller inte att det skulle bli något eftersom ingen hade hört av sig. så det första blev såklart att fråga varför ingen hade hört av sig tidigare. det visade sig att mina kompisar hade hört av sig till mig direkt dom bestämt att vi skulle åka. spontana gänet haha! så vi tog en buss som gick fyra och var framme strax efter 6. det blev bara snabbt in på en affär innan alla började dricka. jag tänkte sammanfatta kvällen lite snabbt. vi satt nere vid en grillplats, pratade och skrattade, vi kramade på vår cicci som tog studenten, hade någon random tävling i en klätterpark (jag gjorde en volt ner från en klätterställning utan att slå mig), jag försökte hjälpa till i ett slagsmål med 20 pers men linda drog mig snabbt därifrån, och vi skrek på de få stundeter som vi såg. det blev jag mest förvånad över, vi såg sammanlagt runt 10 studenter under hela kvällen(?) vi hade det iallafall jätte trevligt bortsett från alla mygg man blev biten av.
  


jag och linda tog en promenad till lägenheten medans de andra fick sjukts. vi ville upptäcka övik, inte för att det fanns att upptäcka men.. jag lärde mig iaf att hela övik är en uppförsbacke. jag och linda bar på väskor som vägde ton och senare under kvällen handlade vi frukost som inte gjorde det direkt lättare. osmarta som vi var tänkte vi inte alls på att lämna väskorna till dom som skulle åka bil.. så vi fick gå där med våra tunga väskor i uppförsbackar haha. det hela blev då inte bättre av att det var disco i mitt huvud. vi tänkte att det skulle bli riktigt skönt att få komma till lägenheten där vi skulle sova, men inte.. tjejen som lånat ut sin lägenhet hade inte varit där på en vecka! det låg gamla matrester lite här och var, golven var klibbiga och det stank instängt.. så kan inte säga att det kändes bra att lägga sig i sängen,

jag sov inget på hela natten.. inte lätt när man har migrän. kändes bra att vi åkte hem hyfsat tidigt. jag hade inte mycket energi när jag kom hem så jag somnade nästan direkt och vaknade av att frida ringde. jag skyndade att göra mig i ordning sen blev det bio med krille! vi såg baksmällan, en film som jag kan rekommendera!

som jag tidigare skrev så har jag haft svårt att äta de senaste dagarna. jag har inte varit hungrig och väl när jag försökt äta eller dricka så har jag bara börjat må dåligt. jag vet inte vad det är.. fast idag har det börjat bli lite bättre!

idag ringde michael som kommer från texas. jag och min kompis filippa träffade han av en slump för 2 år sedan och idag ringde han! han ville att vi skulle träffa han och hans fru för att umgås lite. jag har inte träffat dom på 2 år så det var riktigt trevligt!



nu ska jag packa mina saker som jag ska ha med mig till frida, jag ska sova där i 2 dar nu! vi ska se en skräckfilm om det inte blir allt försent och planera lite för morgondagen.

bilder från fredan och söndagen kommer upp senare.
vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0