galen biltur!

-Linnéa
Min grupp i projekt&företagande satt ute i solen på lunchrasten för att spendera tid till att plugga in allt vi ska skulle säga inför redovisningen vi hade idag. tror vi hann sitta i solen runt 5 min innan jenny kom och sa att vi skulle hämta upp en kille på forslunda. "vi pluggar i bilen ist, det går lika bra" säger jenny. ungefär efter halva bilresan upptäcker jenny att det är kul att göra köra lite vilt i svängarna. jag som då sitter i  baksätet flyger från ena hållet till det andra. när vi plockat upp killen blir bilresan hem lite säkrare eftersom vi satt tre i baksätet och det fanns då inte lika mycket utrymme att röra sig på. när vi lämnat av killen satt jag då i mitten av baksätet och hade inget bälte. försökte flytta mig till utkanten av bilen för att kunna sätta på mig bältet men det gick verkligen inge vidare eftersom jag flög undertiden från ett till ett annat håll. när jag äntligen lyckats flytta mig till utkanten av bilen för att sätta på mig bältet kommer en tvärsvängning där jenny gör det lite extra kul, och jag då som satt utan bälte flög från ena utkanten till den andra och dunkade huvudet rakt in i bildörren mittemot. sandra börjar skrika att jag börjat blöda näsblod och att vi måste stanna. jenny skriker "nejnej, inte i bilen! du får inte bloda ner min bil." jag hade först lyckats flyga rakt in bildörren och sedan hamnat på golvet i bilen. hur jag lyckades vet jag inte rikigt, men galet var det! 2 min hann gå innan jenny stannat bilen och fått ut mig. var ner blodad i hela ansiktet och på händerna. vet att det egentligen inte ska vara kul alls. men vi alla skrattade som galningar! jag var även tvungen att "visa upp mig" till svenskaläraren för att ha någon andleding till att vara sen. och ja, alla i klassen skrattade åt mig! det värsta måste ha varit åksjukan efter den så kallade "bilresan".

sen kan jag oxå säga att det blev inte mycket plugg i bilen, inte lätt när man flyger runt som en tok! hahha. blir nog lugnare bilturer framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0