helg!

-Linnéa

fredag
helgen har varit riktigt trevlig! i fredags blev det brännboll, ingen hade sagt något om fyllebrännboll men kul var det! tanken var att alla skulle ses 6 men B som styrde ringa och meddelade att det hela blivit framflyttat till 8. jaha.. då var man färdig kl 6 och skulle inte ses förens 8 och jag kände mig alldeles för rastlös av att sitta hemma yttligare 2 timmar. så jag tog en promenad till L där vi hade riktigt trevligt "girl talk" haha. klockan blev 8 och 2 timmar kändes plötsligt som 10 minuter. jag och L kommer då till i20 och upptäcker att B som styrde inte var där så det var bara att plocka upp telefonen och ringa. "eeehh.. hee heej.. jag kommer snart jag ska bara träffa en gammal kompis". och inte kunde B ta med sin kompis för att spela brännboll.. eftersom alla var taggade på brännboll blev det bara att hämta trät och bollen som då B hade. inte orkade man vänta på att B skulle dyka upp. jag menar, "snart" kan bli upp mot 2 timmar hahha. hur som helst lyckades jag och L få tag i både trät och bollen. så brännboll blev det! jag var dock inte med så jag och A blev domare. Det roligaste under kvällen måste helt klart ha varit när M satsade på en homerun och ramlade ist med huvudet rakt ner just innan sista konen. kan inte beskriva hur kul det såg ut!

kvällen fortsatte vidare till S som hade party, alla var ordentligt kalas när man kom dit! där satt man och diskuterade om allt och inget tills klockan blev sent. förstår inte hur det kunde vara så otroligt varmt runt 1! vi satt självklart ute på bakgården för att det var så bra väder. det var iaf kul att träffa både nytt och gammalt folk. senare blev det promenad till L som inte alls bodde långt ifrån festen. där diskuterade vi hur kvällen varit. sist men inte minst tog jag, E och B en promenad till stan. lite orolig var man över att få hem B men det var inga problem! helt klart nöjd med min fredag!

Lördag
tanken var att min lördag skulle börja med plugg, men det gick verkligen inte. så jag spenderade ist dagen tsm med L och C. vi hade såklart tjejsnack! men lagade även mat och gjorde oss i ordning för kvällen. Vi skulle egentligen vidare direkt från L men eftersom jag glömde lite saker hemma fick jag lov och springa hem och passade då även på att ta ut brosans hund. just när jag kommit ut mötte jag L och C som var påväg till mig. jag sa att jag bara skulle ut med hunden en snabbis. gick endast några meter innan hunden smet, japp du läste rätt! andra gången.. hunden ville åt ett håll och jag åt ett annat så det slutade med att hunden fick som han ville. jag som då haft så bråttom ut med hunden hade inte alls tänkt på att spänna fast kopplet ordentligt så när han drog åt sitt håll kom han lös. L och C satt endast en bit bort så jag sprang dit och förklarade att hunden smitit. jag och L började springa i hopp om att hittade han men det gick inge vidare. så det blev bara att ringa polisen för en andra gång och förklara läget. som tur var hade han inte alls hunnit långt innan polisen ringde tillbaka. det var ett par pensionärer som suttit på en restaurang och sett en hund springa förbi utan koppel. dom hade iaf lyckats fånga han och ringa polisen. och inte heller denna gång vet brosan något alls. ni kanske förstår hur kass hundskötare jag känner mig. tveksamt om jag törs gå ut med han igen. hahahhaa

kvällen fortsatte iaf till baggböle med ett gäng där vi satt hela kvällen och natten och grillade, sjöng, lyssnade på otroligt duktiga grabbar som sjöng och spelade gitarr. blev dock inte så mkt prat för min del men det var riktigt trevligt!  kom hem runt 2 och var riktigt trött. var otroligt skönt att få sova ut!

Söndag
sov till 1 för att sedan träffa frida. vi hade riktigt trevligt! förutom när jag slog huvudet. vet inte riktigt hur jag lyckades men jag skulle iaf ta mig ner från en lekställning och det slutade med att jag fick en ordentlig bula och ett jack i pannan. misslyckad! hahahha. så kan inte säga att det är speciellt vackert med en stor bula i pannan. hur ska jag lyckas gå till skolan imorgon när jag ser ut såhär? (?) :O

helgens sjukaste dialog:

-vilka är det som kommer ikv?
L rabblar upp en massa
-ska E dit?
-ja?
-hm.. den kvinnoknyckarn..
japp, då har man nytt smeknamnet till E då. sorry, men det var så klockrent!



nu ska jag sova.
godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0