stockholm

- Frida
förlåt att jag inte har uppdaterat någonting, det har varit full fart ända sen jag kom innanför dörren igår kväll.

jag vet inte vars jag ska börja, kan berätta lite kort vad vi har hunnit med under den här helt fantastiska helgen.
Fredag: vi kom till stocholm vid åtta tiden, det blev en taxi från arlanda och väl framme på hotellet så hann vi bara kasta oss i sängen, packa upp våra saker och sen blev det raka vägen mot en resturang som hade en stor buffé med allt från indiskt, kinesiskt, sushi osv. jag kan säga att den buffén behövdes med tanke på att jag bara hade ätit en rostad macka tidigare hos linnéa. det blev en nattpromenad genom stan och sen hem till hotellrummet för att sova.

Lördag: vi ställde väckaren ganska tidigt så vi skulle hinna med frukostbuffén som för övrigt var helt amazing- det fanns verkligen allt, och det menar jag. efter en rejäl frukost åkte jag, samme och johnny iväg på en sväng genom stan. blev bara en snabbis på NK där det shoppades mycket för dom två herrarna. efter det promenerade vi till slottet för att se lite kungligheter, eftersom att det var på vägen till gamla stan så gick vi dit direkt efter. det blev såklart en glass på b&j baren och sen gick vi och kikade lite i dom söta små butikerna som dom har i gamla stan. vid fyra tiden gick vi tillbaka till hotellet för att börja göra oss redo för kvällen. jag hade en svart superfin klänning som jag fick låna av bästaste a, och samme hade på sig svarta jeans med en shorta innanför en tröja från fred&perry. klantig som jag är, och stressigt som det blev så hann vi inte ta någon bild på oss två tillsammans så jag hann bara ta kort på våra outfit's som ni kommer få se här senare. kvällen bjöds på otroligt trevligt sällskap, mycket skratt, mycket goda drinkar, komiker som var helt underbar, och sen blev det till sist upp längst upp på skybar för att fortsätta kvällen där. mer om den kvällen avslöjar jag inte! ;)

Söndag:
klev upp i hyfsat god tid även denna morgon, det blev frukost på hotellet och sen började vi städa ur vårat rum. jag kan inte säga att vi hade städat upp i själva rummet, det såg nog snarare ut som andra världskriget men antar att städerskorna också måste ha någonting att göra. efter en snabb packning och utcheckning så åkte vi in till stan för att först käka lunch i kungshallen. sen var vi redo för shopping, köpte dock bara en lång kofta, som jag varit ute efter ett bra tag nu.
efter några timmar i stan så stod taxin och väntade på oss och vi åkte iväg till arlanda. vi höll nästan på att missa flyget, men nu har jag näst intill skrivkramp så den historien får vi ta en annan gång!

Hoppas att ni orkade läsa allt och att det verkligen kom fram att jag har haft en otrolig helg i storstan Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0