brownies!

- Linnéa

nu när jag ändå sitter här i min ansiktsmask och låter den verka hade jag tänkt passa på att lägga in ett recept som naima frågat om! det är recept på otroligt goda brownies som jag bakade igår!

ugn: 175 grader och 200-225 grader

ingredienser:

*
3 ägg
* 2 dl socker
* 100 g smör
* 150 g mörk choklad (jag använde mig av mörk blockchoklad)
* 1/2 dl kakao
* 1 1/2 dl vetemjöl
* 1 tsk bakpulver

2 msk smör
2-3 msk ströbröd

Glasyr:

* 150 g smör
* 1 dl ljus sirap
* 1 msk vetemjöl
* 2 dl kokosflingor

tillagning:
vispa ägg och socker pösigt. smält smöret i en kastrull. hacka chokladen i bitar och låt den smälta i smöret. rör ner chokladsmör, kakao, vetemjöl och bakpulver i ägg- och sockersmeten till en jämn smet. häll den i en smord och bröad form, cirka 25x35 cm. grädda mitten av ugnen 15-20 minuter i 175 grader. ta ut kakan och höj värmen till 200-225 grader.

gör glasyren, så att den är färdig samtidigt som kakan är färdiggräddad. lägg ingredienser till glasyren i en kastrull och värm under omrörning tills smöret smällt. bred glasyren över hela kakan och grädda tills glasyren fått lite färg, 5-10 minuter i 200-225 grader. låt kakan svalna innan du skär den.


Kommentarer
Postat av: Naima

Tack sötaste!!

2010-05-31 @ 19:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0