'ooey gooey brownies'


- Frida

De här godbitarna ska jag ta och baka till helgen tror jag, hur goda ser dom inte ut?! Självklart inte nyttiga, men herregud. Någon gång måste man väl få unna sig något gott bakverk. Jag lånade receptet av www.bloggfamiljen.se

 

Botten
120g Smör

120g Mörk Choklad
3 dl Strösocker
1 tsk Vaniljsocker
2 Ägg
3 dl Vetemjöl
2 msk Kakao
1 krm Salt
100g hackad Mjölkchoklad

150g grovt hackade Marshmallows

1 burk Dulce de Leche (dvs en burk kondenserad mjölk som kokas på svag värme i 3-4 timmar. Fyll på då och då med vatten i kastrullen, burken skall vara täckt under hela kokningen)

Chokladtryffeltäcke
125g hackad Mjölkchoklad
125g hackad Mörk Choklad

1,5 dl Vispgrädde

 

Smält smöret och den mörka chokladen över vattenbad. Rör i sockret, vaniljsockret och äggen. Sikta i mjölet, saltet och kakaon. Rör i den hackade mjölkchokladen och blanda så att smeten blir jämn och fin. Bred ut smeten över en smord mindre plåt, ca 20×30cm. Grädda brownien i mitten av ugnen i 175 grader, ca 20 min. Tag ut kakan ur ugnen och strö över marshmallowsen. Sätt in brownien i ugnen igen och låt marshmallowslagret precis smälta, de ska inte ta färg. Bred över dulce de leche över marshmallow lagret. Koka upp grädden till sista lagret, rör i den hackade chokladen och vispa tryffeln slät. Bred tryffeln över dulce de leche-lagret. Låt stelna och skär i bitar.

og1


Kommentarer
Postat av: Andreas

Såg ju riktigt goda ut ;) Baka lite extra åt mig vet ja ;)

2011-02-16 @ 15:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0